Zalety posiadania garażu z dwu lub czterospadowym dachem

Zalety posiadania garażu z dwu lub czterospadowym dachem

Dzięki niemu mamy możliwość nie tylko schowania naszego samochodu i ochronienia go przed szkodliwymi wpływami zmiennej pogody, ale także możemy w nim majsterkować lub przechowywać ogrodowe narzędzia i meble. Mowa oczywiście o garażu! Jak wiadomo, na rynku możemy wybrać spośród kilku modeli tych konstrukcji. Dziś zastanowimy się nad tym, dlaczego warto wybrać garaże z dwuspadowym lub czterospadowym dachem.

Budowa dachu dwuspadowego

Dwuspadowy lub czterospadowy dach, różni się od jednospadowego tym, iż wymaga budowy tzw. szkieletu. W przypadku dachu dwuspadowego, sprawa jest nieco prostsza, bowiem konstrukcja składa się z dwóch przeciwległych połaci, połączonych kalenicą. Aby wybudować dach dwuspadowy, musimy osadzić szpile w ścianach i przyłączyć murłaty. Następnie wznosimy więźbę dachową za pomocą ustawiania krokwi i modelujemy dach według uznania. Kolejnym krokiem jest obicie powstałego szkieletu folią lub deskami. Po tej czynności, możemy bez przeszkód zabrać się za łacenie, czyli kładzenie cienkich i długich deseczek, na których później zamontujemy pokrycie dachowe. Jeżeli chcemy mieć okna w spadzie dachu, musimy je zamontować w tym kroku. Podobnie sprawa się ma w przypadku rynien. Po tych czynnościach kładziemy pokrycie dachowe. Wszystko zależy od naszych preferencji, możemy wybrać materiał według własnego uznania. Kiedy zakończymy ten krok, dach jest już gotowy! Co ważne, dwuspadowy dach jest stosunkowo niedrogi, przez to dosyć często wybierany. Za mniej więcej 40 m2 dachu zapłacimy około 8,910 zł, uwzględniają wszystkie materiały, potrzebne to wybudowania konstrukcji, bez docieplenia.

Budowa dachu czterospadowego

Dach czterospadowy wymaga nieco więcej pracy niż dwuspadowy. Zwany zwykle jest dachem kopertowym. Postępujemy podobnie, jak w przypadku budowy dachu z dwoma spadami. Najpierw wznosimy więźbę dachową. Krok ten z pewnością zajmie nieco więcej  czasu, ponieważ musimy wybudować nie dwa, a cztery spady. Następnie foliujemy lub deskujemy dach. W przypadku dachu czterospadowego nadal częściej używa się deskowania niż folii membranowej. Później dokonujemy łacenia i montażu okien, rynien, następnie przystępujemy do kładzenia dachówki. Pamiętajmy, że dach ten wymaga zużycia nieco więcej materiału, głównie ze względu na większą ilość spadów oraz konieczność przycinania i odpowiedniego przypasowywania dachówki. Całkowity koszt za około 40 m2 dachu, wyniesie mniej więcej 9,155 tys, uwzględniając wszystkie elementy konstrukcji, bez docieplenia.

Zalety dwuspadowych i czterospadowych pokryć dachowych

Zarówno dach dwuspadowy, jak i czterospadowy świetnie sprawdzą się w przypadku  garaży usytuowanych blisko gór lub w terenach górzystych. Niemniej jednak, dachy dwuspadowe są niezwykle często wybieranymi pokryciami garaży także w pozostałych częściach kraju, dużo częściej niż dachy jednospadowe. Prezentują się efektywnie i estetycznie, a także chronią przed śniegiem oraz zniszczeniami, spowodowanymi przed silne podmuchy wiatru czy deszcz. Wybierając garaż dwuspadowy, nie musimy martwić się zalegającymi gałęziami czy liśćmi. Ten rodzaj dachu,  z pewnością okaże się przydatny w przypadku ogrodu, który położony jest wśród drzew i krzewów.

Garaże czterospadowe to idealne rozwiązanie dla domów, zlokalizowanych w górach lub niedaleko terenów górzystych. Dzięki wybraniu tego rodzaju rozwiązania, nie musimy obawiać się o nacisk zalegającego śniegu, ponieważ szybko będzie zsuwać się w dół. Dachy czterospadowe prezentują się także niezwykle korzystnie i estetycznie, urozmaicając przestrzeń wokół. Warto pamiętać jednak, aby dobrać takie zadaszenie garażu i jego pokrycie, jakie mamy lub planujemy położyć na dom.

Dach, a stawiania garażu

Oczywiście najkorzystniej jest wybrać garaż, w którym koszt kładzenia dachu jest wliczony w cenę. Wynajmowanie do tego dodatkowej ekipy, a nawet samodzielne konstruowanie dachu, wyjdzie nas sumarycznie drożej. W Polsce popularnym rozwiązaniem jest np. garaż murowany, który jest trwały, solidny i nie wymaga zużycia sporej ilości materiałów i poświęcenia mu dużej ilości czasu. Niestety, koszt wymurowania takiego garażu jest stosunkowo duży, a budowa dachu nie zawsze wliczona w jego cenę. Dlatego optymalnym rozwiązaniem będzie zdecydowanie się np. na garaż z prefabrykowanych elementów stalowych. Nie dość, że jego cena obejmuje także koszt dachu, to dodatkowo są to niezwykle wytrzymałe garaże, ponieważ siła obciążenia konstrukcji obliczana jest każdorazowo, ze względu na region. Warto postawić na rozwiązania na lata i na każdą kieszeń!

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *