Wybieramy podnośnik do samochodu

Wybieramy podnośnik do samochodu

Drobne prace naprawcze w samochodzie lub przebita opona, w takich sytuacjach bardzo często przydaje się odpowiedni podnośnik. Nawet jeżeli nie zajmujemy się na co dzień profesjonalną mechaniką samochodową, porządny podnośnik warto mieć w swoim garażu, a także wozić ze sobą w aucie. Jaki zatem wybrać? Który sprosta naszym oczekiwaniom? Koniecznie sprawdźcie!

Lewarek

Wszyscy wiemy, jak uciążliwą sytuacją jest przebicie opony na trasie. Aby w ogóle móc wymienić koło na zapasowe, musimy posiadać w samochodzie podnośnik. Najczęściej w autach wozimy lewarek. Jest to najprostszy rodzaj podnośnika, składający się z dwóch ramion. Lewarki nie są niestety aż tak wytrzymałe, dlatego warto wykonywać za ich pomocą, tylko proste prace przy samochodzie, np. wspomniane wcześniej zmienianie koła. Pamiętajmy także, aby dobrać odpowiedni lewarek do marki samochodu, ponieważ każde auto posiada inną wagę.

Podnośnik trapezowy

Oprócz lewarka, warto posiadać także nieco bardziej zaawansowane modele podnośników. Bardzo popularny jest podnośnik trapezowy, który przeznaczony jest do podnoszenia cięższych samochodów. Posiada on cztery ramiona, dzięki temu siła podnoszenia oraz wytrzymałość są większe. Podnośnik ten unoszony jest za pomocą korby, dlatego niewprawne ruchy, wykonywane przy samochodzie, mogą go przewrócić. Należy zachować szczególną ostrożność, podczas jego użytkowania. Jego przydatność jest podobna do lewarka, nie jest odpowiedni do wykonywania bardziej zaawansowanych prac przy samochodzie.

Podnośnik nożycowy

To właściwie podnośnik trapezowy, składający się z nałożonych kilku „trapezów”. Jego konstrukcja jest nieco stabilniejsza, ale nie różni się za bardzo od swojej podstawowej wersji. Dzięki podnośnikowi nożycowemu, możemy unieść samochód nieco wyżej.  Jednak musimy uważać, gdyż może zakończyć się to destabilizacją pojazdu. Jego przeznaczenie jest podobne, najlepiej używać go do drobnych i w miarę szybkich prac samochodowych.

Wybierając odpowiedni podnośnik do swojego auta, będziemy mogli wykonywać drobne prace naprawcze, np. zmienić koło.

 

Podnośnik „żaba”

Jeśli chcemy posiadać porządny podnośnik w naszym garażu i zależy nam na bezpieczeństwie, warto zdecydować się na ten model. Jest to podnośnik o konstrukcji hydraulicznej, niezwykle trwałej i stabilnej. Posiada on sporą powierzchnię, dlatego bez problemu będziemy mogli unieść samochód nie tylko przy kole, ale także nieco bliżej środka pojazdu. Konstrukcją przypomina wygląd żaby, jest to urządzenie także większych gabarytów niż poprzednie podnośniki, jednak spokojnie mieści się w przydomowym garażu. Na rynku są dostępne również wersje bardziej kompaktowe „żaby”, dla aut osobowych, które bez większych problemów możemy wozić ze sobą w bagażniku naszego samochodu.

Podnośnik dwukolumnowy

Ten podnośnik również możemy zakupić do naszego garażu. Przyda on się wszystkim tym, którzy potrafią i planują wykonywać drobne naprawy samochodowe oraz znają się nieco na mechanice. Podnośnik ten jest sporych gabarytów, dlatego wymaga posiadania większej powierzchni w garażu. Może unieść samochody, które mają nawet do 7 ton! Dzięki temu z łatwością uniesiemy pojazdy dostawcze. Jego konstrukcja składa się z dwóch par równolegle ustawionych ramion, które zamocowane są na wózkach i regulowane przegubowo. Ramiona poruszają się dzięki specjalistycznym prowadnicom. Jest to w pełni podnośnik profesjonalny, często spotykany także w garażach mechaników samochodowych.

Odpowiedni podnośnik

Pamiętajmy także, aby wybrać odpowiedni podnośnik do gabarytów naszego garażu. Jeśli mamy niewielki garaż jednostanowiskowy i nie planujemy wykonywać skomplikowanych prac naprawczych przy naszym aucie, możemy bez problemu zakupić lewarek oraz podnośnik nożycowy lub trapezowy. W garażu wielkopowierzchniowym bez problemy zmieści się już  profesjonalny, warsztatowy podnośnik. Samochody osobowe zostaną uniesione przez podnośnik o udźwigu do 3 ton. W przypadku samochodów dostawczych, dobrze jest zakupić podnośnik do 7 ton. Natomiast samochody ciężarowe wymagają sporych udźwigów, nawet do 13 ton, dlatego lepiej odbywać wszystkie naprawy w profesjonalnych serwisach.

2 Comments
Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *